Deschide un document flash cu dimensiunea de 300x400, fondul albastru inchis (#000022) si deseneaza o mica minge alba. Eu am facut una de 10 cu 10px si i-am dat gradient catre exterior astfel incat sa se piarda in fundal. Converteste-l la Symbol, Movie Clip
Click dreapta pe Movie Clipul nou creat in Library si selecteaza ?Linkage?, selecteaza si Export for Actionscript si introdu textul ?snow? (cu tot cu ghilimele) in textfield
In linia 1 a radacinii timeline-ului introdu aceste 29 linii de cod:
width = 400; // pixeli
height = 300; // pixeli
max_snowsize = 6; // pixeli
snowflakes = 75; // cantitatea
for (i=0;i t = attachMovie("snow","snow"+i,i); t._alpha = 20+Math.random()*60;
t._x = -(width/2)+Math.random()*(1.5*width);
t._y = -(height/2)+Math.random()*(1.5*height);
t._xscale = t._yscale = 50+Math.random()*(max_snowsize*10);
t.k = 1+Math.random()*2;
t.wind = -1.5+Math.random()*(1.4*3);
t.onEnterFrame = mover;
}
function mover() {
this._y += this.k;
this._x += this.wind;
if (this._y > height+10) {
this._y = -20;
}
if (this._x > width+20) {
this._x = -(width/2)+Math.random()*(1.5*width);
this._y = -20;
} else if (this._x < -20) {
this._x = -(width/2)+Math.random()*(1.5*width);
this._y = -20;
}
}
Testeaza animatia. Cred ca a iesit cum trebuia.
O sa detaliez putin randurile codului pentru a putea intelege cum functioneaza acest efect
Primele 4 linii sunt simple
width = 400; // pixeli
height = 300; // pixels
max_snowsize = 6; // pixeli
snowflakes = 75; // cantitatea
Aceste setari seteaza limitele animatiei
Sa vedem randurile care sunt responsabile pentru producerea zapezii.
for (i=0;i t = attachMovie("snow","snow"+i,i); t._alpha = 20+Math.random()*60;
t._x = -(width/2)+Math.random()*(1.5*width);
t._y = -(height/2)+Math.random()*(1.5*height);
t._xscale = t._yscale = 50+Math.random()*(max_snowsize*10);
t.k = 1+Math.random()*2;
t.wind = -1.5+Math.random()*(1.4*3);
t.onEnterFrame = mover;
}
Loopul creaza o variabila temp numita ?t? pe care o atasam la fulgul de zapada creat. Aceasta varabila distribuie opacitate intre 20 si 80 la suta fiecarui fulg. Urmatoarele doua linii pozitioneaza fulgul intr-o pozitie intamplatoare (random). Pozitia x pune fulgul putin peste fiecare margine astfel incat cand cade o face in directia in care bate vantul. Apoi marimea fulgului. Observati linia:
t._xscale = t._yscale Asta inseamna ca forma fulgului este un cerc perfect. Urmatoarele doua variabile: k este pentru viteza cu are cade fulgul. Loopurile care spun fulgului sa execute functia mover
in fiecare frame. Acest loop se repeta in functie de cati fulgi s-au setat. In acest exemplu 75
function mover() {
this._y += this.k;
this._x += this.wind;
if (this._y > height+10) {
this._y = -20;
}
if (this._x > width+20) {
this._x = -(width/2)+Math.random()*(1.5*width);
this._y = -20;
} else if (this._x < -20) {
this._x = -(width/2)+Math.random()*(1.5*width);
this._y = -20;
}
}
Aceasta este ultima portiune din cod si face ca fulgii nostrii sa cada
this._y += this.k;
this._x += this.wind;
Aceasta portiune aplica vantul si viteza de cadere pe axa x si y:
if (this._y > height+10) {
this._y = -20;
}
if (this._x > width+20) {
this._x = -(width/2)+Math.random()*(1.5*width);
this._y = -20;
} else if (this._x < -20) {
this._x = -(width/2)+Math.random()*(1.5*width);
this._y = -20;
}
Aceste 3 loopuri inlocuiesc zapada daca si-au terminat calatoria sau nu s-au comportat cum trebuie in drumul lor. Primul loop verifica daca fulgul a ajuns jos si daca trebuie sa il inlocuiasca cu altul care sa cada din nou. Celelalte doua, un if..else schimba zapada din susul ecranului cu o noua pozitie x daca fulgul iese din animatie